//////

ALTERNATYWA

Koncerty w większości były podporządkowane określonym hasłom i ułożone nader smakowicie: .Awan­garda przed stu laty”, „Szyny” (rosyjska awangarda lat 20-tych – od tytułu utworu Dieszewowa), „Muzyka żywa i martwa” (dzieła socrealizmu lat 40-tych i 50- tych), „Wyemancypowana walizka” (radziecka awangarda lat 60-tych), .Muzy­czna diaspora” (radzieccy kompozytorzy-emigranci), „Non stop” (awangarda w jazzie), „Krzyki okropne, krzyki szaleńcze” (wspólne występy poetów-koncep- tualistów i muzyków) itd., itd.; były też koncerty monograficzne poszczególnych kompozytorów i poszczególnych wykonawców. Spośród przedstawionych na festiwalu, a u nas nie znanych dzieł radziec­kich twórców z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych największe wrażenie wywarła na mnie Medytacja na wiolonczelę i orkiestrę kameralną Walentina Silwestrowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *