//////

BADANIE LOGIKI

Chciałbym teraz wykorzystać to, co głosi Schón, do stworzenia nie epistemologii, tak jak on to próbował, ale innej podstawy różnic między tradycyjną racjonalnością a refleksyjną praktyką.Różnica między tradycyjną racjonalnością a refleksyjną praktyką może najlepiej być ukazana wówczas, gdy bardziej zajmiemy się uwagami Schóna na temat celu, jaki ma badacz, niż analizowaniem logiki badania. To podejście jest całkiem inne — odmienne cele niekoniecznie oznaczają przyjęcie różnego trybu postępowania. Aby użyć starego przykładu — można studiować medycynę, by nauczyć się leczyć lub by zabijać. Można przygotowywać się do nauczania, by wychowywać lub by indoktrynować. W swojej pracy Schón zamieszcza wiele uwag o tym, że cele praktyka są inne niż cele badacza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *