//////

INNA WAŻNA RÓŻNICA

Inna ważna różnica, jaką Schón opisuje, polega na tym, że praktyk musi na początek określić, na czym problem polega, a nie jest to bynajmniej zadanie oczywiste czy łatwe. Badacz jest w innej sytuacji. Jeśli nawet uwzględnić separację między badaniami a praktyką, problemy dla badacza są prezen­towane przez praktykę. Jego zadaniem jest uogólnienie problemu i zarysowa­nie programu badań. Ze względu na separację między badaniami a praktyką może rosnąć tradycja badań i ona z kolei będzie tworzyć nowe problemy badawcze. Gdy tak się dzieje, problem nie wywodzi się z praktyki. W psycho­logii wychowawczej na przykład większość badań wyrasta z poprzednich prac w tej dziedzinie wiedzy i mogą one nie mieć żadnego związku z praktyką szkolną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *