//////

PUNKT WYJŚCIA TEORII

Punktem wyjścia normatyw­nej teorii edukacji są twierdzenia uznane przez praktyków za skuteczne, czyli operacyjna teoria edukacyjna. To ogranicza teorię do ogólnej dziedziny zjawisk, jakie mają miejsce w szkole czy w innym środowisku oświatowym, ale w ramach tej dziedziny jest miejsce dla nieskończonej liczby twierdzeń, które mogłyby być w nią włączone. Wyobraźmy sobie, iż nauczyciel na podstawie praktyki sądzi, że chodzenie po klasie pomaga utrzymać uwagę uczniów, że ten sam sposób nauczania czytania jest bardziej skuteczny wobec dziewcząt niż wobec chłopców oraz że wszyscy uczniowie powinni nauczyć się mówić przynajmniej w jednym obcym języku. Normatywna teoria powinna wziąć to pod uwagę razem z wszystkimi innymi sądami, jakie wynikają z doświadczenia praktycznego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *