//////

ROZWIĄZANIE PROBLEMU

Nauczyciel musi być w stanie stwierdzić, czy problem został rozwiązany. Aby to uczynić, musi określić, czy wynik jest rzeczywiście rezultatem jego działania, czy wynik jest właśnie tym, jakiego się pragnęło, i czy inne, niezamierzone rezultaty działania są same w sobie pożądane. Jest to dość złożony osąd, angażujący zdolności obserwowania, zauważania implikacji zastosowanego układu pojęć i umiejęt­ności myślenia wartościującego. Ta ostatnia umiejętność będzie tworzyć podsumowanie wszystkich innych umiejętności dotąd wymienianych — w jej skład wchodzi zarówno zrozumienie, jak i docenianie problemu wartości w nauczaniu. Jeśli to jest nieobecne, wówczas działania nauczyciela mogą równie dobrze przynosić uczniom skutki negatywne lub szkodliwe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *