//////

W FINALE

W finale arii rejestrowej Leporello przy słowach voi sapełe ąuel che fa czynił budzące niedwuznaczne skojarzenia ruchy trzymanym w rę­ku na poziomie bioder goździkiem, duet Ld ci darem la mano kończył się na kanapie przed momentem spełnienia, a toast Finch’ han dal vino Don Giovanm śpiewał w stroju Adama podczas kąpieli w szafliku. Ale za to w zupełnie innym, całkowicie bezcielesnym, mistyczno-demonicznym już wymiarze to­czył się akt drugi: w ansamblach wszystkie uczucia i reakcje zdawały się przemieszane i zrelatywizowane podczas arii Ottavia II rnio tesoro jej adresat­ka, Donna Anna pospiesznie znikała, Donna Elwira miotała się w przerażeniu, Zerlina zaś pełna przestrachu tuliła się do swego Masetta, podobnie demoni­czna atmosfera panowała podczas arii Elwiry, zmieniającej strój świeckiej damy na łachman pokutnicy – i tak było aż do końca. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *