//////

W PROGRAMIE KONCERTU

  1. Obok symfonii Sznitkego w programie koncertu Rożdiestwienski umieścił radzieckie prawy­konania dwóch utworów Strawińskiego i … Rapsodię litewską Karłowicza, którą opatrzył bardzo sympatycznym wprowadzeniem. Potem, już w gardero­bie, mówił mi, że Karłowicza ceni nader wysoko i grywa wcale nierzadko. Wreszcie w czerwcu, na zakończenie trwającego cały sezon festiwalu kul­tury muzycznej RFN w ZSRR, Balet Hamburski przywiózł do Moskwy świa­tową prapremierę skomponowanego w latach 1986-1987 baletu Peer Gynt Sznitkego, w inscenizacji i choreografii Johna Neumeiera i pod kierownic­twem muzycznym Estończyka Eri Klasa (dodajmy że z Anną Grabką w roli Aasy). To dwu- i półgodzinne widowisko, po raz pierwszy pokazane w stycz­niu 1989 r., składa się z prologu, trzech aktów (Norwegia, pozorne światy poza domem, powrót) i epilogu, kreując tytułowego bohatera na kogoś w rodzaju Everymana i wyposażając go w siedem symbolicznych „Aspektów” osobowo­ści, uosabiających i zalety, i wady Zwyczajnego Człowieka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *