//////

W PRZYKŁADZIE

W przedstawionym przykładzie dyscyplina naukowa wiąże chodzenie po klasie z osiągnięciami szkolnymi. W praktycznej regule postępowania nie było mowy o    tych osiągnięciach; nauczyciel mógł równie dobrze zastosować praktyczną regułę z jakiegoś innego powodu, na przykład z chęci wprowadzenia różnorod­ności w rutynę nauczania. Jeśli tak właśnie było, to wówczas dyscyplina naukowa, mimo że ciągle tworzy kontekst, w którym regułę można umieścić, nie daje możliwości racjonalnego uzasadnienia czynności nauczyciela. Aby ująć tę sprawę w nieco innym świetle, wyobraźmy sobie, że nauczyciel podporządkowuje się praktycznej regule głoszącej, iż należy poruszać się po klasie w trakcie nauczania w celu zwiększenia osiągnięć w nauce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *