//////

W PRZYPADKU DYSCYPLINY NAUKOWEJ

W przypadku dyscypliny naukowej tworzącej kontekst dla praktycznej reguły postępowania wydaje się, że jedyną jej rolą powinno być poinformowanie o istotnych czynnikach, które należy wziąć pod uwagę. Nauczyciel postępuje zgodnie z praktyczną regułą głoszącą, że w trakcie nauczania należy jak najwięcej poruszać się po klasie, aby uniemożliwić złe zachowanie uczniów. Jeśli założymy, że badania nad nauczaniem odpowiadają wymogom wiedzy nauko­wej w danej dyscyplinie, to ktoś mógłby twierdzić, iż uczniowie w klasie, w której nauczyciel dużo chodzi (a więc pod pewnym względem okazuje to, co wcześniej nazwaliśmy „byciem z”), będą pewnie mieli lepsze wyniki w nauce niż uczniowie z klas, w których nauczyciel tkwi nieruchomo w jednym miejscu sali.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *