//////

WYKRACZAJĄCE ZAGADNIENIA

Jeśli zagadnienia wykraczają poza dyscypliny, to nie jest wcale jasne, czy dyscypliny te są w stanie dać sobie z nimi radę. Dyscypliny dają wytłumaczenie i uzasadnienie dla zjawisk, jakie znajdują się wewnątrz strefy ich zainteresowań; nie mówią nic jasnego o zjawiskach, jakie nie są w ich zakresie. Tak więc jeśli zaakceptujemy własne podejście Hirsta do dyscyplin, to nie będziemy w stanie sobie wyobrazić, jak dyscypliny mogą być zebrane razem, aby dać ukierun­kowanie i wskazówki wobec zagadnień, które są spoza tych dyscyplin.Drugi problem polega na tym, że tak pojmowana normatywna teoria edukacyjna jest odizolowana od sfery praktyki. Jeśli racjonalne zasady działania, które mają kierować praktyką, wywodzą się z różnych dziedzin wiedzy, to są determinowane przez schemat pojęciowy danej dyscypliny, a nie przez zagadnienia praktyczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *