//////

ZAKRES DYNAMIKI

Zakres dynamiki zawiera też subtelne wprawdzie, lecz ważkie wycieczki w tradycję, nawiązując przy tym do niej także swym klima­tem i duchem – iście bachowską gęstością i nasyceniem materii muzycznej, iście beethovenowską uroczystą siłą i mocą. Część pierwsza półgodzinnej kompozycji uderza od razu na początku kontrastem cichej chorałowej melodii i gwałtownego fortissimo najwyższych rejestrów; część druga atakuje nie­okiełznaną lawiną ostrej współczesności, część czwarta – ostatnia poraża zwła­szcza niezmiernie prostym, ale sugestywnym finałem: oto po szybkim pocho­dzie w fortissimo na przemian najniższych i najwyższych dźwięków skali instrumentu utwór nagle zamiera wydobytym całym przedramieniem potęż­nym, żałobnie brzmiącym niskim klasterem… Realizatorem prawykonania był świetny pianista, a zarazem kompozytor Wasilij Łobanow. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *